Rekrytera Administrativ- och Servicepersonal

Bygg ditt employer brand. Använd rätt rekryteringskanal. Anställ de vassaste kandidaterna.

Osäker på hur man gör? Vi hjälper dig!

Att jobba inom administration eller service kan innebära olika uppgifter i olika företag. I vissa bolag handlar det om att vara en stödfunktion i bakgrunden av företagets operationella verksamhet. I andra bolag handlar det om att vara företagets ansikte utåt och hålla kontakt med både kunder och leverantörer. Kraven på erfarenhet, personliga egenskaper och utbildning beror på vad administratörens uppgifter kretsar kring.

Steg 1 i att lyckas med rekryteringen av en administratör är att vara en attraktiv arbetsgivare. Det är otrolig konkurrens på personal inom alla områden och såväl administration som service. Investera i ert employer brand och visa hur ni står ut ur mängden genom er digitala närvaro – på hemsidan, karriärsidan och Linkedin.

Steg 2  är att hitta bra kandidater. Här finns det två tillvägagångssätt – annonsering och headhunting (search). Beroende på er situation, budget och arbetsbelastining kan det vara värt att anlita ett proffessionellt rekryteringsföretag/headhunter till att sköta hela processen från kravprofil till anställning.

Vi på Giggle kan hjälpa er att bli en attraktivare arbetsgivare (employer brand), samt guidea er till rätt rekryteringskanal för ert unika behov.

Ta emot ett kostnadsfritt förslag på hur ni kan rekrytera smartare.

Eller ring oss direkt på 08-525 04 161